Wednesday 16 July 2014

Lock Stering - Wanita mengamuk kerana kereta baru dilanggar seorang warga emas

KUANTAN : Gara-gara keretanya dilanggar dari belakang, seorang wanita mengamuk, hilang pertimbangan dan aksi amukannya itu sempat dirakamkan pengguna jalan raya lain yang berada di tempat kejadian.
Video berdurasi lebih dua minit itu menunjukkan seorang wanita berbaju hitam dan bertudung memukul kereta pemandu yang melanggarnya berulang kali dengan pengunci stereng dan meminta bayaran ganti rugi.
"Bayar saya sekarang. Saya ambil kunci kereta kamu. Ini kereta baru, bodoh! Apa yang awak dah buat kepada kereta saya? Tengok!" katanya dan kemalangan itu menyebabkan kesesakan lalu lintas teruk pada waktu itu.
Bagaimanapun, lelaki yang agak berusia yang melanggar keretanya itu tenang menghadapi  wanita itu.
"Saya bukan sengaja. Jangan buat macam tu kepada saya," katanya yang dipercayai seorang lelaki Cina.
Walaupun kemalangan itu hanya pelanggaran kecil, wanita itu meminta bayaran ganti rugi yang tidak masuk akal kepada lelaki itu.
"Bayar saya sekarang RM2,000. Tengok plat kereta saya. Kereta baru lagi!" kata wanita yang memandu kereta Peugeot berwarna putih.
Bagaimanapun, lelaki itu enggan membayar dan terpinga-pinga setelah kunci keretanya diambil.
"Saya akan bayar awak," katanya yang memandu Proton Wira model lama.
Antara komen pengguna YouTube menyelar wanita itu adalah Muhd Zakwan: "Perempuan ni period ke sampai macam tak ada otak langsung."
Ken Lawliet pula berkata:"Hei makcik. Awak tu Muslim. Tak patut bertindak macam tu. Guna pengunci kereta? Memalukan dan bodoh."
Haaziq Khalid berkata:"Satu Malaysia benci kau. Kau patut hibernate dalam gua!"– 16 Julai, 2014.



Bismillahirrahmanirrahim

ASSALAMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH

Tak sampai 24 jam video ni dimuat turun, kes ni popular,hangat,gambar2 menjadi bahan lawak dan juga turut menjadi kemarahan bagi kebanyakan yang menontonnya. Ada plak yg duk pi sangkut dgn unsur politik.Alahai,tolong la pikiaq dari segi lain sama aih!!

Ganaih dan berani sungguh perempuan ni!!! Kerana sebijik kereta baru dengan kerosakan yang kecil sanggup memaki hamun seorang warga emas.Nak kata ada setan,ni kan bulan Ramadhan hantu semua kena ikat.Ni sheikh dia sendiri duk dlm kereta Peugeot 208 CDM25 dia tu,sbb dia tak p bagi mandi bunga lagi kereta tu.Hehehe!!!

Status FB 16/07/2014 12.55am
LaNi FeSyEn OrG DuK AmiK ViDeO MaSUk YoUTuBe Or FB TrUS... HaTi2...
TeRBaRu WaNiTA MeNgAMuK OrG LaNggAR KeReTa BaRu DiA...
FuYYoooo.... McM GeNgStEr Woooo....
NaK HaBaq Mai Nak MaRaH BoLeH TaPi JgN LA Duk TuNjUk Wa PaiLAnG SiAp AmiK KuNci & KeTuK KeReTa UnCLe Tu... DaH UnCLe Tu NaK SeTTLe,InSUrAns ADa Apa Nak KeCoH TnJuk DaSyAt D JaLAn,KeNa SkiT Ja PuN,P LA SeTTLe ELoK2....,KaLau KaTa Lu SeNDiRi LanGGar TheN PUtUS Dua,NaK Salah SiApa??? Nk JeRiT KAT SapA???
Ada KeRETa HeBat PuN Tk BoLe BaWa MASuk KuBuR Der ...Da La PaKai TuDuNg,MeMaLUKan La...
Yg DuK ADa KaT SiTu SeMua Tk MeLeRaiKan Atau KoL PoLiS Ka...TaPi DuK TgK Ja... ALaHai OrG KiTa!!!
MooD: TiDoQ DuLu La,StG NaK SaHur... SaLAm RaMADhan HaRi Ke-18...

Banyak benda yang nk diperkatakan tentang video ini:-

1-Pompuan ni serbu kira nak tunjuk dasyat sbb yg langgar tu orang tua.Kalau org muda,kalau yg melawan balik tak tau la apa akan jadi.

2-Dia tak sedar yang dia bertudung dan hilang sudah ciri2 kewanitaan muslimah disitu.Kat sini pun org dah mengata.

3-Kerana kereta baru dan kerosakan yg kecil sanggup naik hantu dgn merosakkan kereta uncle tu dgn menggunakan stering lock.Lani rasa kereta uncle tu rosak lagi teruk dari kereta dia.Kerana seronok dpt kereta baru sampai nk jaga tkmau bagi kena apa2,simpan ja dkt rumah masuk garaj,tkpayah bawa keluaq.Sampai kena mcm tu pun dah jadi gila.Kalau eksiden teruk2 atau sendiri yg menyebabkan kemalangan tu mcm mana??Nak jerit dkt siapa??Nak salahkan siapa??

4-Lepas dpt tahu dia seorang pengusaha atau pekerja butik pengantin,rasa2nya sale akan drop dan org akan pandang serong buat satu ketika sampai lah semua org dpt terima dia kembali.Bukan senang nk buat bisnes dan nak menaikkan kembali dan nak dptkan kereta baru tu kan!! Kerana nila setitik rosak susu sebelanga.Disini nampak Allah uji mcm mana dia bagi kita seronok dan mewah seketika dan bagaimana adab dan perangainya dah pun ditunjukkan disini.Allahualam.Semoga dia insaf dan sedar atas perbuatannya.Mesti akan ingat sampai bila2 punya lah!

5-So tak perlu nak berlagak atau riak sbb kerana kau naik kereta mewah kau boleh buat sesuka hati.Bukan uncle tu langgar lari,boleh settle cara elok dan insurans kan ada.Serah saja pada undang2.

6-Kita paham,bulan puasa dalam keadaan panas waktu tu plak nak jadi eksiden.Kita pun tak tahu apa yg dia fikir,emosi apa yg mengganggu dia sampai dia bertindak sebegitu.Mmg la kita marah dgn perbuatan dia.Inilah ujian hebat buat diri dia.

7-Respek dkt uncle tu,tabah dan cool walaupun kereta dia di 'Ketuk-ketuk Ramadhan' beberapa kali.Risau ja kalau dia hayun dkt uncle tu skali.Stering lock tu!!! Memang nahas.

8-Uncle siap boleh memaafkan dan tak mau buat laporan polis.Dan dah pun amik gambar skali dan wajah perempuan tertunduk tk pandang kamera.Mana nak cari mcm ni??Mmg susah la nak dpt 1 dalam 1000.Uncle ni akan femes dgn Uncle Sim The Kind Golden Citizen dan perempuan tu pun dah femes dgn gelaran Kiki The Road Bully.

Status FB 16/07/2014 11.30pm
The Kiki Steering Lock Song
FeMes La Ko KaK LoNg PaiLaNg Ni SiaP DPa ShaRe DeTaiLs GeRan ReTa CDM DiA Tu...Ada ViDeo KLip LaGu LaGi...GeLaRaN RoAd BuLLY...
SeMoGa DiA SeDaR & INsAF AtAs PeRBuaTan DiA...

9-Di facebook saja semalam penuh dgn video,status,gambar2 editing tentang kes ni.Dijadikan bahan lawak pun ada,cepat ja dpa buat.Hahaha!!!Kesian kan.Kalau la terjadi atas diri kita,mana nak letak muka ni??Satu Malaysia dah kenal dan gunakan gambar kita untuk dijadikan bahan.

10-Ini adalah satu pengajaran yang hebat untuk hambanya dan juga untuk kesedaran diri kita juga.Dan sekarang ni berhati-hati lah sbb apa kita buat semua akan di rakam,kita mungkin tidak sedar dan tidak tahu. Yang baik2 tak apa juga,kalau jadi kes mcm ni??

Semoga kita semua dpt selami dan ambil iktibar kisah ini dan pada yang rasa2 diri tu kaya jgn terlalu riak dan eksyen sangat.Memang la kdg2 terfikir dpa ada aku tk dak.Aku teringin, usaha kalau dpt alhamdulillah.Kalau tak dpt redha ja.Harta2 bkn boleh bawa masuk kubur pun.Kita semua sama saja,darah warna merah,kain putih sama ja akan dipakai nanti.Bersyukur dgn apa yg kita ada!


Bye!











No comments:

Post a Comment